Tarieven

Wat zijn de kosten?

Natuurlijk wilt u ook weten welke kosten kinderopvang met zich mee brengt. Onderstaand vindt u onze tarieven, vanzelfsprekend zijn deze inclusief eten, drinken, fruit, tussendoortjes en luiers. Ook activiteiten en uitstapjes zijn inbegrepen.

Tarieven kinderdagopvang

De dagopvang wordt berekend over 52 weken per jaar. Een dagdeel bestaat uit 5,5 uur, een hele dag bestaat uit 11 uur. De minimale afname van de dagopvang is 2 dagdelen per week. Het ochtenddagdeel is van 07.00 – 12.30 uur en het middagdagdeel van 13.00 – 18.30 uur. De kinderen dienen tussen 12.30 – 13.00 uur gebracht c.q. gehaald te worden.

Bekijk de actuele tarieven voor kinderopvang.

Tarieven buitenschoolse opvang

Voor kinderen van 4 -13 jaar biedt Kinderopvang Zonnekinderen naschoolse opvang. De opvang wordt afgenomen in dagdelen, gerekend vanaf de eindtijd van de school die uw kind bezoekt tot 18.30 uur. De minimale afname van de buitenschoolse opvang is 1 dagdeel per week.

Bekijk de actuele tarieven voor buitenschoolse opvang.

Kinderopvangtoeslag

Als uw kind naar de kinderopvang gaat, heeft u waarschijnlijk recht op kinderopvangtoeslag. Dit is een tegemoetkoming in de kosten van de kinderopvang, die u ontvangt via de Belastingdienst.

U bent als ouder(s) zelf verantwoordelijk voor de betaling van de facturen van de kinderopvang. De Belastingdienst betaalt aan de hand van uw aanvraag een voorschot uit over de kinderopvangkosten. Eventuele wijzigingen dient u door te geven aan de Belastingdienst zodat zij het maandbedrag dat u ontvangt kan aanpassen. Houd er rekening mee dat het, na het indienen van uw aanvraag, 2 maanden kan duren voordat u bericht ontvangt over de hoogte van uw kinderopvangtoeslag. Belangrijk is dus om de aanvraag op tijd in te dienen.

Maak een proefberekening van de hoogte van de door u te ontvangen kinderopvangtoeslag.