Dagopvang 0-4 jaar

Op onze kinderdagverblijven bieden wij, van maandag tot en met vrijdag van 7.00 – 18.30 uur, opvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar in een veilige en huiselijke sfeer. Kinderen worden optimaal begeleid en gestimuleerd in hun ontwikkeling door onze professionele medewerkers. Onze kinderdagverblijven zijn kleurrijk en gezellig ingericht. De baby’s en dreumesen kunnen zich veilig bewegen in de speciaal voor hen ingerichte hoeken met grondboxen, zachte matten en materialen. Onze Bolle Buiken en Babycoach bezoekt regelmatig de locaties. Zij coacht de pedagogisch medewerksters in het nog beter begeleiden van de allerjongste kinderen. Door middel van speciaal op deze leeftijd afgestemde activiteiten, zoals bijvoorbeeld het werken met voelborden en het maken van en luisteren naar muziek bieden we ook de jongste kinderen een afwisselend en passend activiteitenaanbod.

De peuters kunnen naar hartenlust op ontdekking in de themahoeken, zoals de huishoek, bouwhoek of leeshoek. Binnen de dagopvang wordt gebruik gemaakt van het ontwikkelingsgerichte VVE-programma Startblokken. Spelactiviteiten en thema’s zijn in Startblokken belangrijk. Jonge kinderen leren door bezig te zijn met onderwerpen uit de echte wereld. Ze spelen deze na door net als mama voor de baby te zorgen of net als papa een lekkere maaltijd te koken. Startblokken speelt daarop in met bij de leeftijd passende spelactiviteiten en thema’s die verder worden uitgediept door de pedagogisch medewerksters. Zo leren zij spelenderwijs omgaan met andere kinderen, samen te spelen, samen probleempjes op te lossen of samen iets te vieren. Een optimale voorbereiding op de basisschool!

Dagelijks wordt er gebruik gemaakt van de natuurlijk ingerichte buitenruimte. Er kan heerlijk worden geravot in de zandbak, worden gekliederd met water en lekker worden gespeeld op het gras.

Ook onze coaches bezoeken met regelmaat de kinderdagverblijven om ze uitdagende activiteiten aan te bieden op het gebied van sport, natuur, cultuur, multimedia en de maatschappij. Een lekkere natuurwandeling, actief gymmen met de Sportcoach of muziek maken met de Cultuurcoach, het kan allemaal!

Lees meer over het Pedagogisch Beleid van Kinderopvang Zonnekinderen.

Kinderen vanaf 2 jaar kunnen ook terecht op onze peuteropvang.

IKC Binnenstebuiten is een samenwerking tussen
Kinderopvang Zonnekinderen en Stichting Wonderwijs
© 2024 IKC Binnenstebuiten | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Grafisch Ontwerp Plaats55 | Technische realisatie Sieronline